Dlaczego warto powierzyć wykonanie audytu doświadczonej agencji SEO?

Audyt SEO warto powierzyć agencji, która przeprowadzi dokładną analizę Twojej strony www. Powierz specjalistom, kiedy publikujesz nową stronę internetową lub chcesz zwiększyć widoczność prowadzonej witryny online.  

Czym jest audyt SEO?

Audyt DEO ma na celu poprawę widoczności strony. Zadaniem analizy jest optymalizacja serwisu pod kątem algorytmu Google. Agencja SEO i SEM przeprowadza badanie strony www, dostosowując ją do robotów Google. Proces rozpoczyna się od wykrycia i skorygowania błędów, by poprawić kondycję witryny, co wpłynie również na szybkość ładowania strony. Pozycjonowanie zawsze rozpoczyna się od audytu SEO. Na podstawie szczegółowej analizy przygotowywana jest strategia, która po wdrożeniu, zapewni lepszą widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Specjaliści muszą znaleźć mocne i słabe strony serwisu oraz przeanalizować konkurencję, a następnie ustalić harmonogram właściwych działań. Audyt SEO strony internetowej dotyczy wielu różnych czynników: kodu http, adresu URL, indeksacji, prędkości ładowania, przekierowań, uruchamiania witryny na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych, title, description, analizy treści oraz grafiki; a także linkowania, struktury menu i kategorii witryny.

Kiedy strona internetowa wymaga audytu SEO?

Audyt SEO strony internetowej ma na celu rozwój biznesu w sieci. Jest to potężne narzędzie, które pozycjonuje serwis w wynikach wyszukiwania. Można przeprowadzić audyt SEO tworząc nową stronę www, przejmując serwis po innej firmie, zmieniając politykę portalu, wprowadzając inną strategię fraz kluczowych, nałożeniu kary przez Google, spadku serwisu na dalsze miejsca w wyszukiwarkach, w celu przeprowadzenia aktualizacji platformy czy poprawienia szybkości jej ładowania.

Aby dokonać analizy, należy wybrać rodzaj audytu strony internetowej:

  • audyt manualny – to profesjonalny audyt SEO, wymagający włożenia dużo pracy. Jest czasochłonny, ale skuteczny, bo podnosi pozycję strony w wyszukiwarkach Google
  • audyt automatyczny – analiza wykonywana jest przy użyciu narzędzi. Dostępny jest darmowy audyt w sieci, ale nigdy nie będzie tak wartościowy, jak wykonywany przez specjalistę
  • audyt manualno-automatyczny – to kompleksowy audyt, łączący powyższe metody wykonywanych analiz. Jest najlepszą usługą, bo przeprowadzana jest rzetelnie.

Przy pozycjonowaniu strony www wykonywany audyt SEO w Semahead pozwala zbadać wszystkie czynniki i parametry techniczne. Jest to profesjonalny audyt SEO, ponieważ dotyczy przeglądu wszystkich elementów na stronie, pod kątem SEO. Dostosowuje stronę do wytycznych Google.

Dlaczego strony internetowe nie pojawiają się w wyszukiwarce Google?

Google jest potężną platformą i jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek w Internecie. Korzysta z niej wiele miliardów osób na całym świecie. Jest kopalnią wiedzy, ponieważ użytkownicy poszukują w niej produktów/usług oraz informacji na różne tematy. Wystarczy wpisać frazę, by natychmiast pojawiły się linki stron www, w które wystarczy kliknąć, by przenieść się do danej platformy. Liczą się zawsze pierwsze strony w wyszukiwarce, dlatego właściciele serwisów starają się uzyskiwać najwyższe miejsca w Google, za pomocą pozycjonowania. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo. Z punktu widzenia SEO ważne są słowa kluczowe, ale także: tytuł, nagłówki, meta dane, adres URL, prędkość ładowania, obrazy i wartościowa treść oraz linki.

Aby pozycjonować serwis, trzeba stosować się do wytycznych Google. Algorytmy nie lubią nadmiaru tagów, kopiowania treści oraz nadmiaru linków w publikacjach, oraz odnoszących czytelnika do strony, niezwiązanej z tematyką artykułu. Sztuczne podnoszenie pozycji może przynieść odwrotny skutek, serwis nie będzie wyświetlał się w wyszukiwarkach. Warto sprawdzić za pomocą narzędzia: Google Search Console, jaki pojawił się problem i przeprowadzić audyt SEO online. Strona internetowa powinna być przystosowana do najnowszych trendów i przyjazna dla robotów.

Czy jest możliwy darmowy audyt strony internetowej?

Przeprowadzenie audytu strony internetowej wymaga posiadania odpowiednich narzędzi, którymi dysponuje Agencja SEO. Można oczywiście uzyskać wgląd w statystyki witryny za pomocą Google Analytics oraz dodatkowo uzyskać informacje na temat stanu jej indeksowania, na stronie Google Search Console. Dokładną analizę wykona Agencja przeprowadzająca audyty SEO. Na tej podstawie można podjąć działania zwiększające widoczność strony i ruch organiczny, pod warunkiem posiadania wiedzy na temat pozycjonowania.

Istotną sprawą jest odpowiedni dobór fraz kluczowych, co ułatwiają narzędzia, takie jak: planer słów kluczowych od Google. Hasła wpisywane przez Internautów podlegają szczegółowej analizie, ponieważ wpisywane są sezonowo. We własnym zakresie można zająć się tworzeniem wartościowych treści, nagłówków, meta opisów, grafik. Również do linkowania warto posiadać narzędzie, jakim jest Clusteric, typujące wartościowe odnośniki. Może jednak zajść potrzeba przeprowadzenia analizy struktury witryny z pomocą crawlera. Narzędzi pomagających w pozycjonowaniu jest wiele, ale z reguły są płatne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *